od 250 do 600 zł

Leczenie trądziku różowatego

Trądzik różowaty (rosacea) to częsta, przewlekła choroba skóry występująca u osób w wieku średnim, najczęściej dotyczy kobiet po 30 r.ż.
Charakteryzuje się ona występowaniem głównie w obrębie twarzy wykwitów rumieniowych, grudkowych, grudkowo - krostkowych i teleangiektazji na podłożu łojotokowym i naczynioruchowym. Początkowo zmiany mają charakter przejściowego rumienia, któremu towarzyszy uczucie pieczenia i palenia skóry. Z czasem rumień utrwala się, pojawiają się teleangiektazje oraz wykwity grudkowo - krostkowe.
Przebieg trądziku różowatego jest przewlekły, zmiany nie leczone utrzymują się przez wiele lat i nie wykazują tendencji do samoistnego ustępowania.

Leczenie trądziku różowatego:

• leczenie miejscowe - zewnętrznie stosuje się leki: antybiotyki, metronidazol, ichtiol, siarka, rezorcyna, kwas azelainowy, retinoidy
  • leczenie ogólne - polega na podawaniu: antybiotyków, metronidazolu, retinoidów i sulfonamidów
  • leczenie laserami - stosuje się technologię Dye VL Pro 500 - 600 nm
  • terapia uzupełniająca - pilingi medyczne

W klinice do leczenia trądziku różowatego stosujemy
:

• technologia Dye VL Pro 500 - 600 nm (teleangiektazje)
  • pilingi medyczne - terapia uzupełniająca w okresie remisji choroby

Obie metody należą do nowoczesnych i wysoce efektywnych terapii leczenia trądziku różowatego.

Jeśli najważniejszym problemem w przebiegu choroby są teleangiektazje (trwałe rozszerzenia naczyń krwionośnych) to leczenie technologią Dye VL Pro 500 - 600 nm jest najskuteczniejszą metodą postępowania terapeutycznego.

W celu wydłużenia okresu remisji choroby w terapii podtrzymującej najskuteczniejsze okazały się pilingi stosowane w gabinecie medycznym oraz jako terapia pozabiegowa prowadzona przez pacjenta w domu. W wyniku działania tych procedur terapeutycznych skóra staje się jaśniejsza, mniej skłonna do zaczerwienień, a dodatkowym efektem jest napięcie skóry i redukcja drobnych zmarszczek.